Reportáž

Od ledna jsme měli zaplacený výlet na hausbótech na Baťovým kanále. Od čtvrtka do neděle. V pondělí dal Jára auto do servisu (to se stihne), páč už je čas a něco tam klepe. Opravář ještě toho dne volá, že vyndal z motoru ptáka a objednal špunt k olejové nádrži, protože se roztavil. No, ani do středy nepřišel a náhradní auto nemáme. Začínáme balit do báglů a kufrů, Jára kupuje lístky na dráhu. Evelína má hrozně težkej baťoh, po prozkoumání zjišťujeme, že tam má 3 díly Harryho Pottera - 1. díl přečetla, 2. čte a 3. ještě nezačala. Evelíno, jen jeden! Ve čtvrtek začíná vstřícně pršet a my jdeme na vlak 8.09h. Po pěkných 5,5 hodinách vystupujeme ve Veselí nad Moravou. Přijel pro nás Aleš z druhé posádky. Majitelé hausbótů jsou dost na nervy, vlastní je první sezonu a moc s tím neumí. Přiznali se, že včera rozstřelili jednu loď. Proběhla teoretická příprava, trocha praxe - my s parkováním, posádka KAJI jen jízda. Pak nám prozradili, jak s plavební komorou, jsou tam semafory, oslizlý lano a přednost má vždy větší loď - všude. Do naší lodi ALA se leze přes střechu po čtyřech, otevřou se dveře, projde se útrobama, otevře se okno a zbytek může tímto naskákat. Jdeme do hospody. Nikdo nenosí roušky. Ráno vyjíždíme jako poslední - alespoň máme místo pro manévrování s tou plechovkou. Jeden řídí, druhý je na zádi s bidlem, třetí je na přídi s bidlem a všichni dělají, co můžou. Takže na lodi musí být minimálně 3 příčetní jedinci. Já ještě vyrovnávám loď = musím sedět jen po diagonále s kormidelníkem. Kotvíme v Petrově v přístavu. Máme půlku muže přes palubu, nikdo to bohužel neviděl. Ale není to nikdo z ALY. Naštěstí půlmužpřespalubu má převlečení i náhradní boty. Je tady 86 vinných sklípků - Plže, jsou zapsány v Unescu. Jsou to hobití modrobílé domečky s komíny zaražené v kopci. Tak hurá na ochutnávku. Jde nám to dobře. Druhý den plujeme do Strážnice, do skanzenu, na oběd a zpět. Ve zdymadle Vnorovy nám paní od stánku spouští piva až dolů. Večer jdeme do hospody a na sousední hausbót dopíjet zásoby. Ráno odevzdáme lodě a jedeme vlakem domů. Bylo to vzrušující a povznášející.