Peruánské putování v roce 2005

Deníček - 13. až 15. den

13.den: V 5 h jsme z Cuzcu (3326m n/m), sehnali jsme ubytování za 25S/noc i s odvozem. Hned jsme zalezli do spacáků, ráno asi v 9.15 se začínáme probouzet a v pokoji stojí kluk a blekotá něco o koupelně. A to jsme měli zamčeno! Ráno jsme koupili letenky do Limy (76$) a lístky na vlak Ollantaytambo - Aqua Caliente (80$ zpáteční za oba, je to nejlevnější varianta – ve 21.30h tam, druhý den Machu Picchu a třetí den v 5.45h zpět), kupujeme „boleto turistico“ za 70Sol, student 35Sol na veškeré památky v Cuzcu a okolí.

14.den: Šli jsme shánět colektivo do Pisaku, nějaký taxikář nám nabízel cestu za 25 Solů, ale my jsme jeli colektivem za 2 S!! Prošli jsme tržiště, dali sendvič a hurá nahoru! Vyráželi jsme ve slunečných 11.30 a vylezli jsme to za 72 min. Ač se to původně nezdálo, je to rozsáhlá pevnost, měli jsme i horolezecký sestup – Petr v sandálech, takovou skalní štěrbinou, už jsem viděla v barvách, jak se mi tam zasekne zadek a já budu muset hladovět, dokud se neprotáhne. Dnešní den nám dal zabrat, večeříme hruškovici a acylpiryn, jdeme do baru COCO-LOCO, kde mají úžasné hamburgery, které vyrábějí do hluboké noci.

15.den: Opět jedeme kolektivem směr Pisac, ale necháváme se vysadit v Tambo-Machay, kde jsou dodnes funkční incké lázně a jdeme přes pevnost Puca Pukará, Sacsayhuamán do Cuzca. Večer jdeme do vyhlášeného gringo klubu Mama Afrika. Promítají tady zdarma filmy, mají happy hour na pití a je to tady vůbec hezký. Po 23.00 mají drink zdarma.